Planowany kalendarz zmian w szkołach w kolejnych
tygodniach – do wakacji
Od 25 maja br. przywracamy zajęcia
opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla
uczniów klas I-III szkół podstawowych. Utrzymujemy obowiązek realizowania podstawy
programowej. W zależności od sytuacji w danej szkole dyrektor zdecyduje czy
będzie to kształcenie w formie stacjonarnej, czy z wykorzystaniem metod i
technik kształcenia na odległość.
Od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych,
w tym specjalnych, będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich
przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca
będą zdawać egzamin ósmoklasisty. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony
od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla
ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc
pod uwagę możliwości szkoły i potrzeby uczniów, w tym szczególnie z
niepełnosprawnością. Apelujemy do samorządów, dyrektorów szkół, aby
wesprzeć uczniów i w miarę potrzeb oraz możliwości zorganizować dla uczniów z
orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego indywidualne zajęcia.
Od 25 maja br. będą mogły ruszyć konsultacje szkolne
dla absolwentów szkół, w tym specjalnych, którzy w tym roku przystąpią do egzaminu
maturalnego. Apelujemy do dyrektorów szkół oraz nauczycieli, aby zorganizować
takie spotkania, jeśli pojawi się taka potrzeba. Zależy nam, aby szczególnie
wesprzeć uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i w miarę
możliwości i potrzeb zorganizować dla nich konsultacje indywidualne.
Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla
dzieci i młodzieży będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich
przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od
potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla
ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc
pod uwagę możliwości szkoły.
W kolejnych tygodniach będziemy
sukcesywnie wydawać stosowne rozporządzenia oraz przekazywać wytyczne sanitarne
dotyczące organizacji zajęć w szkołach i placówkach oświatowych. Zajęcia z
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i
zajęcia rewalidacyjne
W związku z przywróceniem możliwości prowadzenia
rehabilitacji ruchowej czy fizjoterapii będzie można prowadzić zajęcia
specjalistyczne w jednostkach systemu oświaty. Od poniedziałku, 18 maja br.
przywracamy możliwość, za zgodą rodziców, prowadzenia bezpośrednich zajęć dla
dzieci mających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć
rewalidacyjno-wychowawczych, dzieci i młodzieży z orzeczeniem o potrzebie
kształcenia specjalnego, wymagających wsparcia, w tym odpowiednio w realizacji
zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
czy zajęć rewalidacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju.
Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych
Departament
Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz